PLA DE DESCONFINAMENT 14/05/2020






1.  PROVES PILOT

La Direcció de l’empresa ens ha informat que entre el dilluns 11 i el dimarts 12 de maig ja s’ha fet la formació específica als treballadors operaris a on es fan les proves pilot per tal de poder actuar amb les mesures preventives necessàries davant el coronavirus. El dimecres 13 de maig s'han organitzat les feines que hi ha endarrerides per tal d’executar-les de forma immediata. En tot aquest procés de proves pilot se seguirà atentament les possibles situacions de símptomes de contagi que es puguin donar a la pràctica. Aquestes proves pilot han de servir per a implantar una bona metodologia de desconfinament per d’altres territoris i donar resposta a necessitats concretes que sorgiran, sempre tenint en compte que si s’ha de tirar marxa enrere per si empitjora la situació es tirarà marxa enrere. En definitiva, les proves pilot s’inicien correctament i en temps amb dues setmanes de retard respecte a les fases governamentals.

Recordem que la intenció de la Direcció és començar de manera ordenada i gradual perquè el dia 25 de maig, els territoris que es troben millor en relació a la pandèmia actualment, i el dia 8 de juny, per la resta de territoris que ara mateix estan pitjor, puguin funcionar correctament i poder estar operativament en mode productiu 100%.

2.  PERSONAL TÈCNIC I ADMINISTRATIU.

La Direcció de RRHH ens ha comunicat que s’enviarà informació al personal tècnic i administratiu per com s’anirà fent el desconfinament a les oficines. A diferència del pla de desconfinament que s’ha dissenyat a la Ciutat de l’Aigua el que la Direcció de RRHH vol fer és un pla de desconfinament determinat per cada oficina de la resta de centres de treball de CdA. Aquest pla de desconfinament d’oficines se li presentarà a la part laboral en el marc del Comitè de Seguretat i Salut Laboral. La data orientativa d’inici del pla de desconfinament per les oficines de la província de Barcelona és el dia 8 de juny. Cal insistir en el fet que la data del 8 de juny és orientativa i que no ens han pogut concretar més informació.

No ens cansarem de recordar que sempre que inicieu la jornada de treball fitxeu a l’aplicació SUAPP l’inici de la jornada, així com sempre que finalitzeu la jornada laboral, fitxeu final de la jornada. Igualment s’ha de fitxar si fem descansos per a realitzar altres accions no laborals com pot ser dinar però no en canvi esmorzar. L’esmorzar segons el conveni col·lectiu de Sorea província de Barcelona és temps efectiu de treball.


3.  PERSONAL OPERARI.

La Direcció d’Operacions ha informat del pla de desconfinament estimatiu dels centres d’ETAP i EDARS. Respecte a la planta ETAP de Palafolls s’informa que la següent fase s’iniciaria l’1 de juny, s’anomena fase 1, duraria en principi 14 dies i ja no caldria quedar-se a l’autocaravana a dormir i descansar les 12 hores d’interval entre jornada laboral la setmana que estan treballant al centre de treball 7 dies seguits. Si tot anés correcte seria molt probable passar a la fase 2 el 15 de juny, però encara és aviat per a fixar-ho com definitiu. El pla és estimatiu. Si s’ha de tirar enrere, es tirarà enrere el pla de desconfinament.


4.  PERSONAL DE LA CIUTAT DE L’AIGUA.

La Direcció ens confirma que el desconfinament està planificat, de moment, en dues fases:

FASE 0: de 8 el 19 de juny (fase pilot per testejar el funcionament de les mesures de prevenció i d'acció que s'estan treballant):

• Constarà de 2 torns, unes 50 persones per torn i 2 setmanes per torn.
• Segons l'estudi dut a terme i les disponibilitats de la plantilla es planteja que en aquesta etapa únicament accedeixin a la CdA les persones ubicades a la planta 3 i a la planta 6 de la CdA. La resta del personal de les altres plantes continuaran fent teletreball.

Fase 1: S'inicia el 22 de juny:

- Constarà de 2 torns, amb un màxim de 150 persones per torn.
- En aquesta fase s'obriran la resta de les plantes (1, 2 i 5).

Les dates de cada fase són estimades que dependran de l'evolució de la situació. Principals mesures en les dues fases:

• L'assistència és voluntària, s'ha de prendre com un dret i no com una obligació.
• Les persones que vulguin assistir voluntàriament a treballar a la CdA sol·licitaran accés a través de l'aplicació SUAPP. Podrà sol·licitar-se des de les 6h. del dia anterior fins les 6h. del mateix dia que es vulgui anar.
• Els accessos a les plantes 1, 2 i 3 es realitzaran pel hall de l'edifici i s'accedirà a través de l'escala. La pujada a les plantes es realitzarà per una escala i la baixada de plantes es realitzarà per una altra escala. Els accessos a plantes 5, 6 i 7 es realitzaran des del pàrquing a través dels ascensors.
• Es prendrà la temperatura a l'entrada a l'edifici, tant pel hall com pel pàrquing, a través de càmeres.
• Es facilitaran mascaretes o morrions, que seran d'ús obligatori exceptuant quan estiguem en el nostre lloc de treball.
• Hi haurà accés en tot moment a gel hidroalcohòlic higienitzant.

Si necessiteu contactar amb nosaltres, no dubteu a fer-ho! 

ugt.sorea@agbar.es

Us continuarem informant...



Comentaris

Publica un comentari a l'entrada