NOVETATS DESCONFINAMENT 19/06/2020
Benvolgudes i benvolguts companys,
Des de la Direcció de l’empresa ens han informat de les
condicions de com avança el desconfinament i les seves principals novetats.
PERSONAL D’OFICINES:
El personal d’atenció al públic continuarà amb el procés
iniciat d’atenció presencial a les oficines diversos dies a la setmana. El
personal que no està atenent al públic continuarà de treball a distància el màxim
de temps possible. De moment no hi ha cap data prevista per la reincorporació.
S’està analitzant si obrir alguna oficina a partir del dia 29 de juny, coincidint
amb la mateixa data que s’inicia la possibilitat d’assistència a la Ciutat de l’Aigua,
però no està confirmat. Respecte a la Ciutat de l’Aigua no hi ha novetats des
de l’última informació rebuda. Aquelles persones que encara no ho heu fet us demanem
que responeu l’enquesta que us vam enviar de forma anònima sobre les condicions
de treball a distància que hem desenvolupat durant aquest estat d’alarma.
PERSONAL OPERARI:
El 22 de juny tots els territoris de la província de Barcelona
passen a la fase de desconfinament 2 de SUEZ, recordeu que a nivell d’empresa
anem a un retard de dues setmanes respecte les fases que es declaren a nivell
governamental.
Com a principal novetat us podem comunicar que en aquesta
fase 2 ja pot retornar al centre de treball el personal operari que formi part
del grup “personal sensible” i que és menys vulnerable respecte a patir
patologies. Per exemple, el personal operari de més de 60 anys i que no córrer
cap risc de patologia se’l pot cridar a treballar la propera setmana si passa
tots els protocols establerts de prevenció de riscos laborals. S’analitzarà
cada cas individualment.
A part d’aquestes novetats respecte el personal operari també
us volem informar que després informar-nos que en algunes explotacions es
produïen algunes irregularitats, aquesta Secció Sindical d'UGT a SOREA, va
enviar una reclamació a la Direcció de RRHH i ja hem rebut resposta.
Els assumptes tractats són els següents
COBERTURA DE BAIXES IT. DE LLARGA DURADA
RECLAMACIÓ: En una població s'havien produït 3 baixes i
sol·licitàvem que es contractés a el personal per cobrir aquestes baixes ja que
es tractava de baixes de llarga durada. Dues d'elles des de feia setmanes i una
d'elles recent.
RESPOSTA: Una de les baixes ja estava coberta des de feia
algunes setmanes i que les altres dues s'han cobert aquesta mateixa setmana.
ACTUALITZACIÓ DE LA VERSIÓ EN EL GOT DE LES DIFERENTS
VARIABLES I LA SEVA COMPENSACIÓ.
RECLAMACIÓ: Hem detectat que existeixen PDA d’operaris que no
estan actualitzades a la darrera versió i, per tant els treballadors no poden
registrar correctament els diferents tipus d'hores extres i les seves diferents
compensacions. Hem demanat que facin les gestions necessàries perquè
s'actualitzin les aplicacions del GOT a totes les zones on no s'hagi fet. Sembla
ser que aquestes noves versions no s'actualitzen automàticament a menys que el
cap de distribució ho sol·liciti. Considerem que no pot ser que l'actualització
d'aquestes aplicacions depengui de si el cap de distribució ho sol·liciti o no.
RESPOSTA: S'estan fent les gestions oportunes perquè tots els
treballadors de totes les zones tinguin la versió actualitzada.
APLICACIÓ ARTICLE 43 APARTAT B-5 I B-6.
RECLAMACIÓ: Alguns caps de distribució desconeixen aquest
article o el que seria pitjor, són reticents a aplicar-lo.
RESPOSTA: La direcció de RRHH, després de fer algunes
observacions sobre drets i obligacions i sobre que no és el mateix els canvis
de dates, de la “garantía de servicio”, per acord entre companys, que la
cobertura per baixa IT d'un company, ha reconegut que és un dret dels
treballadors, insistint que el conveni també contempla obligacions. Amb la qual
cosa estem completament d'acord.
Si us voleu posar en contacte podeu respondre directament al correu electrònic o al 645894279
Moltes gràcies.
Continuarem informant...
Es molt interesant i estem molt contens de les informacions,perque sino aquestes zones no ens enterem de res.gracies
ResponElimina